2021. dec 11.

A vezetés: tudásalapú emberi rendszerek vezetése

írta: Dr Domschitz Mátyás
A vezetés: tudásalapú emberi rendszerek vezetése

A vezetéshez tudás nem fér el a vezető fejében. Delfin tudásközösség

Az utóbbi ötven évben a munka világa olyan bonyolult lett, hogy nem lehet egy szervezetet egyedül vezetni. A vezető rá van utalva mások tudására, sőt a szervezetek is egymásra vannak utalva. Az új vezetői munka tudáskombináció. Ez új kultúrát igényel. Ezt alakítjuk ki a vezetők számára szervezett "Delfin tudásközösségekben.

tudaskozosseg_abra_2.jpg

A háttér

Szervezetfejlesztő és kommunikációkutató vagyok. Tudással, emberekkel, kommunikációval dolgozom. Sok éve. A tapasztalataim az idő során rendszerré szerveződtek. Összefoglalóan így mondom: tudásalapú emberi rendszerek fejlesztése. 

Fokozatosan alakult ki, hogy amivel foglalkozok az tudásalapú emberi rendszer. A szervezetek ilyenek. A társadalom is.

Összeolvasok róla, amit csak lehet, és ennek soha nem jutok a végére. A tudásalapú emberi rendszerek kutatója és fejlesztője lettem. A doktori disszertációmat is erről írtam, bár akkor még nem használtam ezt a szót. 

Ezt a szervezetek és a társadalom legátfogóbb megközelítése. Ha így nézzük nem marad ki semmi a szervezet és a társadalom megismeréséből. Nincs olyan szervezeti társadalmi jelenség, amely nem része a tudásnak és az emberi rendszernek. Ez elsőre túl merész állításnak tűnik, de a következő szövegekkel igazolni fogom. Innováció van benne. Nem én vagyok az első, aki ír erről és nem is az utolsó. Lehet vitatni, hozzátenni.

A vezető akkor is ezzel dolgozik, ha nem tud róla. Olyan, mint a mérnöknek az anyagismeret, a közgazdéssznak az ökonómia. Orvosnak a biológia...

A vezetés új együttműködő kultúrát igényel.

Itt érdeklődhetsz:  domschitz.matyas@gmail.com

Szólj hozzá