A régi iskolamodell éppen annyira halott, mint az Ipari Forradalom, amely létrehozta
"A régi iskolamodell éppen annyira halott, mint az Ipari Forradalom, amely létrehozta. Lehet, hogy 50 évvel ezelőtt kielégítő volt, ha a népesség 20 százalékét szakemberekké "tanították ki", 30 százalékét iparossá és hivatalnokká, míg a maradék 50 százalék jobbára műveletlen mezőgazdasági és fizikai munkás maradt. De ha ezen a hozzáálláson nem változtatunk, az nemzeti és nemzetközi katasztrófához vezet. Szinte minden diáknak önállóan, magabiztosan és kreatívan kell a saját jövőjét alakítania. ...
Még a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetében is gyakran az a helyzet, hogy a tudás, amit az egyetemen, főiskolán szereztek, elavul, mielőtt megkapnák a diplomát."
(Gordon Dryden és Dr Jeanette Vos: A tanulás forradalma. A tanulás és a gondolkodás forradalmi módszerei.
Bagolyvár könyvkiadó, Budapest, 2004, 31 o)